3er ESO 2on Trimestre

2n Trimestre

Unitat 3: El dibuix. La perspectiva cònica i a mà alçada. 

Video perspectiva en la història de l'art.


Parlem de la perspectiva cònica amb un sol punt de fuga.



Làmina 7 Interior d'una habitació.

Aquí tens la plantilla per començar: descarrega  O aquesta  o només aquesta.







I si algú vol dibuixar rajoles aquí hi ha el "truc":




I ara anem a estudiar com dibuixariem amb dos punts de fuga.

Fíxa't com afecten els dos punts de fuga a un cos polièdric:









-----------------------------------------------------------------


Làmina 8: Perspectiva amb dos punts de fuga

Mira aquests exemples








En acabar, autoavalúat, aquí tens la graella.

Encercla les caselles en funció del resultat de la teva làmina i posa’t la nota



Satisfactori

Notable

Excel·lent

Quantes figures has dibuixat?

Només 5

de 6 a 9

10 o més

N’hi ha que es superposen? (un tros d’una figura tapa a l’altra)

No

En una ocasió

En diverses ocasions

Les línies són absolutament verticals?

No gaire

Gairebé

Les línies diagonals apunten als punts de fuga

Algunes

Gairebé totes

Sempre

Has fet la línea amb retolador?

No, només a llapis

Sí, i ha quedat net i precís.

Has pintat cada cara amb un to diferent?

Més o menys

Sí, seguint sempre el mateix ordre: més clar la superior, no tant la cara dreta, més fosca l'esquerra i, encara més fosca la inferior

Hi ha rastre de llapis esborrat, taques o arrugues al paper?

Sí, és força brut

Una mica

Està impecable

Hi has posat creativitat?


No, per a què?

He posat diferents colors aleatòriament

Hi ha una bona combinació de colors o elements decoratius

Has entregat puntualment i ho has fet a classe?

No.

gairebé

Quina nota creus que et mereixes?

    5    /     6

  7     /      8

      9       /       10




-----------------------------------------------------------------


Làmina voluntària: t'animes a fer un dibuix amb tres punts de fuga? Fíxa't amb l'exemple:


-----------------------------------------------------------------

Làmina 9: Dibuix a mà alçada. La profunditat en el dibuix.

Llegeix aquest text: La profunditat en el dibuix
I aquí ho podem veure amb exemples: http://labordehormiga.blogspot.com/2014/02/u.html

Dibuixa una escena on s'apliquin cada un dels recursos esmentats, assenyala els recursos amb el número corresponent.

-----------------------------------------------------------------

UNITAT 3: Comunicació visual. La publicitat. Cartellisme. Tipografia.


Làmina 10: DIsseny gràfic. Fem un cartell.

Disseny gràfic. El Cartell

Disseny gràfic, teoria. Descàrrega.


El cartell, teoria. Descàrrega. 

Activitat: Realitzar un Cartell
Tingues en compte:

Les bases del concurs de cartells Secundària rock



  • El text: El d'un festival de música, hi ha de figurar: Nom del festival, Grups, cantants o dj que hi participen, dia , hora i preu de les entrades. El text pot ser digital, imprés o dibuixat.
  • La imatge: Pot ser dibuixada, retallada i enganxado o bé digital
  • Format: Es pot entregar o bé en paper o bé en format digital en bona ressolució i tamany Din A4, que no estigui pixelat.

-----------------------------------------------------------------

Treball voluntari 1: Fotomontatge digital

Amb un software d'edició digital (com ara el photoshop) Fer un "monstre" (fet per parts de diferents persones o animals) ubicat en racó de lleida.


-----------------------------------------------------------------

Làmina 11.  El sexisme en els missatges publicitaris



Recursos literaris en publicitat


 -----------------------------------------------------------------

Làmina 12. 
Packaging

El nou repte serà el disseny i construcció d'una caixeta de xiclets. 
Haurem de fer primer el projecte, no ens quedarem amb la primera idea que ens vingui al cap, cal fer una pluja d'idees i triar-ne la millor.
És necessari documentar-se, és a dir, mirar com són les caixes de xiclets que podem trobar en un supermercat (o per internet), treure'n idees però no copiar-les!
El projecte té dues parts, la construcció (el packaging), ha de ser una caixeta on es puguin posar els xiclets i es pugui obrir i tancar. O sigui que cal fer primer alguna prova per veure si funciona i fer la definitiva amb cartolina (més ressistent).
L'altra part és la del disseny gràfic, ens hem d'inventar un nom, una marca, pensar si cal posar alguna frase, pensar quina imatge acompanya el nom (una llulla de menta, un gel, un somriure?). Hem de triar el tipus de lletra i els colors apropiats, coherents. La part del disseny gràfic i de la construcció (el Packaging) van en paral·lel, mentres es fa una cal pensar en l'altra.




-----------------------------------------------------------------


Làmina 13. Omplir tipografies

Què són les famílies tipogràfiques? entra aquí i ho veuràs ;)




Complet la següent serie:




------------------------------------------


Làmina 13B. Crear una Tipografia amb Calligraphr.com (Voluntària)


Quina és la teva lletra? podriem fer-ne una tipografia i instal·lar-la a un ordinador?

Primer escriu un pangrama en català. 

(Un Pangrama és una frase on surten totes les lletres de l'abecedari, no ho sabies?)

Jove xef, porti whisky amb quinze glaçons d'hidrogen.


en castellà,


El veloz murciélago hindú comía feliz cardillo y kiwi


o en Anglés,


The quick brown fox jumps over the lazy dog


Molt bé, ara Visiteu calligraphr.com i crea la teva pròpia tipografia digital


Ompliu aquesta plantilla, com en el següent exemple



 Aquí en tens una d'enllestida, però recorda que ho has de fer a la teva manera.



Després escaneja-ho i fes servir el web de calligraphr per convertir-la en un arxiu .ttf que podràs instal·lar al teu pc i utilitzar-la com qualsevol altra tipo (a l'ordinador de l'escola segurament no podem instal·lar-la perquè està protegit, ho hauràs de provar a casa). Si vols que també reprodueixi tots els caracters possibles, com ara les vocals amb accents cal que et et donguis d'alta a l'aplicació, és gratis

Si ets un pro, fes la plantilla amb els 243 caracters. Aquí la tens.

-----------------------------

Làmina 14: "Joc tipogràfic"
Ens dividim les lletres entre els companys de classe (unes tres lletres cada company) i les modifiquem per a que tinguin un significat d'alguna paraula que comenci amb la mateixa lletra.