Treball sobre l'expressivitat del color
Simbolisme del color
Video d'introducció
Mirem aquesta presentació.
O bé aquestes taules que ens ho resumeixen.
Descripció del treball:
- Feu grups de tres o quatre companys.
- Acordeu el color que voleu estudiar, cal que tots els grups en triin un de diferent. Tingueu en compte el temps disponible, 4 sessions.
- Busqueu informació sobre "l'expresivitat del color", la "simbologia del color", significats del color o bé "psicologia del color".
En la presentació (en power
point o bé en video o bé en representació teatralitzada) hi ha de sortir:
- Portada amb el nom del color (ben gran) i una cita relacionada (un vers on surt el color, una cita, ... Només una frase, breu però suggerent) . Posar també els noms dels alumnes, grup...etc. Es pot posar un dibuix propi o una imatge de fons coherent.
- Índex
- Significats del color
- Exemples d'ús del color amb voluntat simbòlica
- En la pintura (es pot buscar, per exemple: "arte con color azul""el color azul en el arte", en imatges)
- En disseny disseny gràfic (logotips, marques, webs... "color azul En diseño gráfico")
- En la fotografia (fotografia publicitària)
- En la Moda ("es color azul en la moda")
- En la decoració d'interiors (interiorisme "color azul en interiorismo")
- En l'arquitectura ("color azul en la arquitectura"
Per fer el text de conclusió
tinguem en compte:
- És un text que parla
sobre quines emocions i significats ens evoca un color determinat.
- Ha d'estar en primera persona, com si fossin les reflexions, emocions o records d'algú de vosaltres.
- Recordem que aquest
text s’enregistrarà i, si queda prou bé, s’emetrà per la megafonia de l’escola,
de manera que ha de ser entenedor, no hi haurà imatges que el recolzin.
- Ha de ser un text breu,
d’uns 2 minuts. Hi ha d'haver música de fons o bé efectes sonors.
- La veu, o les veus han
de parlar serenament, vocalitzant, no ha de semblar que llegeixin, sinó
adaptar la seva veu al significat de cada frase.
Endavant!
Exemple d'un treball enllestit (no el prengueu com una única referència, és només un exemple!
---------------------------------------------
Vols fer el que fem en aquest video? Visita l'apartat "activitats diverses" d'aquest mateix blog.
Material: 10 cintes aïllants de diferents colors per a tot un grup/classe
Grups d'alumnes: de tres a cinc
Activitat prèvia, dibuixar propostes de manera individual en una plantilla, després fer grups i crear la definitiva. Tenir en compte el tamany que pot ocupar cada mural.
Plantilla per dibuixar el projecte:
Treball d'arquitectura (2n ESO)
En grups de dos companys, caldrà crear un projecte arquitectònic destinat a ser un pavelló per una exposició universal imaginària.
Cada grup tindrà el següent material:
Cada grup tindrà el següent material:
- 2 cartolines blanques
- Una base de cartró gris (30x30cm)
- 1 pegament imedio
- Plantilles per fer cossos geomètrics
- una bossa
- la fotocòpia de la fitxa
El treball té tres apartats :
- Maqueta: Mida màxima: 50cm de costat, mínima 21cm
- Vistes en dièdric; alçat, perfil i planta
- Fitxa (descarrega aquí)
Què és una exposició universal? Fixeu-vos en els següents edificis:
Exposició universal de Paris
Paris 1900Pavelló alemany de mies Van der Roe
Wikipedia_Pavelló
Interessant treball de maquetes realitzat per alumnes de primer de Bat sobre el pavelló Mies Van der Roe de Barcelona
Maquetes del Pavelló
Els pavellons de la Expo de Milà 2015
Milano 2015
Reflexions i referències sobre:
-------------------------------------------------------------------------
T'atreveixes a fer el teu retrat amb una plantilla i un esprai?
-------------------------------------------------------------------------
Escultura. Màscara africana
Fem un gerro com ho feien els neolítics:
Possibles decoracions:
Videos per veure com es fa, pas a pas: Video , Video 2
-------------------------------------------------------------------------
Taller de Màscares
Més Exemples
-------------------------------------------------------------------------
Knolling
Un Knolling és una selecció ordenada d’objectes que es fotografien
conjuntament.
En aquest treball ens imaginarem un personatge, el que podria ser un protagonista d'una pel·lícula o d'un llibre, imagina la seva personalitat, els seus costums i fes-te la pregunta: quins objectes envoltarien aquest personatge?
- Pensa quins són aquells objectes i elements que defineixen el teu personatge.
Has de pensar quins són, com són i per què els utilitza.
- Col·loca’ls ordenats de manera que adquireixin un sentit i fes una foto.
- Fes una descripció del personatge de cinc línies, procura que tinguin coherència amb els objectes triats.
Porta llapissos amb rulos